
Format: Virtual
Organitzador: COBDC
Formació dirigida a conèixer les noves tendències en biblioteca escolar i com es veuen afectades pels nous corrents, pedagògics, els nous currículums i l’educació competencial i per familiaritzar el rol bibliotecari amb els processos d’acompanyament.
Docent: Carlos Ortiz
Durada: 12 hores lectives
Dates: 4, 21, 28 de setembre i 5 d’octubre, de 15:30 a 18:30 h
Adreçat a: Bibliotecaris, mestres i/o pedagogs amb responsabilitats o vinculació amb la biblioteca escolar del seu centre.
Objectius
- Conèixer les noves tendències en biblioteca escolar i com es veuen afectades pels nous corrents pedagògics, els nous currículums i l’educació competencial
- Familiaritzar el rol bibliotecari amb els processos d’acompanyament
- Conèixer serveis i activitat relacionades i no relacionades amb la lectura que la biblioteca escolar pot desenvolupar
Programa
- Presentació del curs
- El model industrial de l’educació : una breu història
- La biblioteca escolar dins d’aquest model
- L’escola del s.XXI
- Breu història de les pedagogies lliures
- Necessitats dels usuaris de l’escola del s. XXI
-
- El PLE : Personal Learning Environment
- Acompanyament en l’itinerari lector
- Les emocions a l’escola del s.XXI : acompanyament emocional.
- La recerca a l’escola del s.XXI : acompanyament en els processos de recerca i en AMI(alfabetització mediàtica i informacional)
-
- La biblioteca escolar del s.XXI : serveis que la biblioteca pot realitzar per satisfer aquestes necessitats
-
- Acompanyament en l’aprenentatge de l’AMI
- Com podem atendre els PLE (Personal Learning Environement)?
- Prescripció lectora : noves formes de mitjans de coneixements i ficcions narratives
-
- Fonts de coneixement multisuport
- Noves ficcions narratives
-
-
- El personal bibliotecari escolar del futur : noves tasques i habilitats
- Gamificació
- Nous llenguatges, noves alfabetitzacions
- Gestor cultural
- Expert en fonts d’informació, processos de recerca i mètode científic
Metodologia
Aquest curs combinarà teoria i dinàmiques pràctiques i vivencials per experimentar els nous tipus d’aprenentatge col·laboratiu i pràctic que s’està donant a les escoles i assolir els diferents processos d’acompanyament i el paper que ha de realitzar la biblioteca i el seu personal dins d’aquests nous models pedagògics.
Es treballarà especialment en quatre línies de treball que seran de vital importància en un futur immediat: els processos de recerca, la creació de PLEs (Personal Learning Environment), la gamificació i els acompanyaments emocionals.
Més informació i inscripcions aquí.