Cursos, Premis Atrapallibres i Protagonista Jove, Biblioteques, Centres educatius, Llibreries, Professionals

10/09/2022 - 10:00h - 14:00 h

Endinsar-se en el bosc: La conversa literària com a recurs per a l’acompanyament de les lectures

Format: Presencial
Lloc: Llibreria-cafè Laie
Organitzador: Ibbycat
Preu: 30 €

Llegir, assegurava Chambers (2007), és saber parlar d’allò que s’ha llegit. Però, com aprenem a parlar de llibres amb infants o joves? Doncs, parlant, clar… I encara que sembli senzill ajudar els infants a parlar de llibres i aprendre a guiar converses literàries no és una cosa senzilla, ni s’aconsegueixi en pocs dies. Sabem que aprenem a parlar bé de llibres com aprenem a fer moltes altres de les accions quotidianes: veient com ho fa la gent que ja sap fer-ho i fent-lo amb ells.

Aquest taller s’articula com una proposta pràctica i metodològica que vol donar eines per aprendre a guiar converses literàries en el context dels clubs de lectura o les sessions de discussió que organitzen totes les biblioteques, centres educatius i llibreries que participen en els premis Atrapallibres i Protagonista jove. Com treballar els textos prèviament a la conversa, com elaborar un guió de conversa, alguns consells per a guiar-la… seran els elements sobre els quals treballarem.

Objectius
Reflexionar sobre la importància de la lectura en veu alta i de la relectura
Aprendre a centrar l’atenció sobre els aspectes literaris i estètics de les obres
Aprendre a elaborar esquemes literaris de les obres
Aprendre a elaborar guions de conversa literària
Aprendre a guiar i a parlar de llibres

Anna Juan
Doctora en Antropologia Social i Cultural i Màster en Llibres i literatura infantil. Treballa com a docent i investigadora en el camp de la didàctica de la literatura. Actualment assessora escoles en temes d’educació literària i biblioteca escolar, dissenya i porta a terme formacions i tallers de lectura literària per a mediadors, famílies i infants, en diferents contextos. És responsable de la seu catalana de l’editorial Wonder Ponder, Filosofia visual per a nens.

Inscripcions tancades

FacebookTwitterWhatsAppEmail